Градоначелник Лесковца др сци. мед. Горан Цветановић обишао је са својим сарадницима адаптирану шалтер салу Услужног центра у згради Осмоспратнице.
Како је том приликом градоначелник Цветановић истакао, у уређење овог простора и успостављање Јединственог управног места уложено је 6,9 милиона динара, при чему је 6 милиона финансирало Министарство за државну управу и локалну самоуправу, а Град Лесковац је суфинансирао пројекат средствима од 900.000 динара.
„Поред уређења простора у који се деценијама није улагало, новина која ће помоћи функционисање службе је редомат - уређај који својим системом служи за управљање редовима и уштеду времена проведеног у чекању. Овим системом су обухваћене и постојећа сала Услужног центра и нова сала Јединственог управног места.
Пројектом је обезбеђена и техничка опремљеност (софтвер за Јединствено управно место), како би се побољшао рад и објединили многи поступци, како у Градској управи, тако и између Управе и других институција у граду, као и јавних и јавно комуналних предузећа. Ово ће грађанима олакшати многе процедуре и смањити одлазак на више шалтера, што је и суштина Јединственог управног места.
Услужни центар сада има потпуно другачији, модеран изглед и прилагођен је новим тенденцијама у администрацији, службеници су добили боље радне услове због чега ће бити продуктивнији, мотивисанији и ефикаснији, а све да би процедуре биле поједностављене, и оно што је основни циљ свима нама, квалитетнији живот грађана, односно, квалитетнија и боља услуга, што је и намена овог једниственог места“, истакао је градоначелник Цветановић и захвалио се шефици Васиљковић која је, заједно са сарадницима, конкурисала пројектом и од Министарства државне управе и локалне самоуправе добила 6 милиона, док је Град Лесковац помогао са симболичних 900 хиљада динара.
Градоначелник се данас приликом свог обраћања осврнуо и на уређење Осмоспратнице, зграде Јабланичког управног округа и зграде у којој су канцеларије његовог и кабинета председника Скупштине:
„Када сам био на одговорној функције председника Скупштине града, пре 18 година, направљен је Услужни центар, ево већ има пунолетство, а пре 10 година када сам по други пут постао градоначелник онда смо почели да решавамо имовинско-правне односе, и био сам запањен што овај објекат, Осмоспратница, није била легализована, зграда у центру града, основа локалне самоуправе. Прво што смо урадили јесте да смо решавали односе судским путем са Југобанком, добили тај процес и онда легализовали ову зграду.
Задатак мог тима и мене јесте да све зграде од општег значаја репарирамо, реновирамо, да буду квалитетније и боље што се тиче функционалности. Очекујемо да нам идућег четвртка дође министар Благојевић да обиђемо болницу и можда стадион, а по прорачунима за адаптацију ове зграде, зграде општине и округа је потребно 200 милиона динара. Намера је била да се прво реше сви објекти у граду, а тек онда, након тога, и објекти које сам поменуо, тако да ћемо радити ово у две фазе. У првој фази у току ове године, решавамо пројектно-техничку документацију за Осмоспратницу и то ће коштати 100 милиона динара, за адаптацију и енергетску ефикасност, а онда у току идуће године, након локалних избора, ако добијемо поверење грађана, онда бисмо сређивали и зграду Округа и Општине.“
Кристина Васиљковић, шеф Одељења за пружање услуга грађанима, захвалила се градоначелнику на подршци током овог пројекта и истакла:
„Током дугогодишњег рада са градоначелником Цветановићем, научила сам да је он човек који не трпи пасивност, већ да сви морамо да доприносимо, радимо и напредујемо. То ме је навело да овим пројектом конкуришемо код Министарства државне управе и локалне самоуправе, и то баш за ову салу, у којој дуго ништа није улагано. Овде су шалтери Градске управе, Одељења за општу управу и заједничке послове, као и наплатни шалтери предузећа“, истакла је Васиљковић.
Како је навела, средствима добијеним кроз пројекат решени су главни проблеми који су постојали. Демонтитран је стари плафон од пвц ламперије и замењен плафоном од ватроотпорних кнауф плоча, урађен је преградни зид. Замењена је застарела електрична мрежа и мрежа за расвету, као и рачунарска мрежа, која је од суштинског значаја за обављање административних послова. Уређен је ентеријер, сала је брендирана, а упошљеници Градског услужног центра су добили радне униформе. Посебна важност овог пројекта огледа се у томе да ће грађани на једном шалтеру моћи да добију што више услуга, а сви његови бенефити ће се осетити у наредном периоду, будући да је Стална конференција градова и општина расписала конкурс за пакет подршке локалним самоуправама у успостављању Јединственог управног места, а Градски услужни центар конкурисао и добио подршку. Потписан је Меморандум о сарадњи по овом пројекту и крајем месеца ће се одржати обука за све релеватне учеснике у њему. То ће бити први прелиминарни састанци и обуке, како би се урадила анализа и утврдило шта треба побољшати.
Одговарајући на питање новинара о значају Јединственог управног места за грађане, Васиљковић је истакла да се управа модернизује, а овим пројектом се то и постиже – кроз техничку опремљеност и софтверску подршку. То ће допринети да се сви административни поступци обављају много брже, јер ће размена података и повезаност међу одељењима бити побољшана. Циљ је да се Градска управа повеже са другим институцијама и да се клијенти на једном месту упуте у сва права која могу да остваре.