
Нега коже лица
08.03.2021.
Постоји ли пријатељство између пса и мачке?
09.03.2021.Пандемија Ковид – 19 променила је многе животне сфере. Јутарње спремање за излазак из куће заменило је дуже излежавање у кревету, а прву јутарњу кафу нисмо пили на послу, већ углавном уз компјутер.
Промене су биле свуда око нас, а ми нисмо имали много избора, морали смо брзо да се прилагодимо. Ове измене одразиле су се и на школски систем. Студенти и ђаци морали су да пређу на онлајн наставу. Све ово носи много проблема како за наставнике тако и за ученике. Ђачке клупе замениле су виртуелне учионице и онлајн платформе.
О прилагођавању на онлајн наставу причала је са нама Марија Јанковић, професор српског језика и књижевности.
Како су ученици прихватили учење на даљину?
Почетак учења на даљину био је шок за ученике као и за нас наставнике. Почетну усхићеност убрзо су заменили страх, неизвесност и забринутост. Није било претходне припреме за онлајн наству па су деца била помало неспремна. Требало је све организовати у једном дану и отпочети обраду наставних јединица тамо где се у школи стало. У почетку су деца била јако вредна. Био им је занимљив нов начин рада, а коришћење достигнућа технике није им страно. Готово сва деца користе свакодневно мобилне телефоне, лаптопове, таблете или рачунаре. Ученицима који немају услове да прате онлајн наставу били су доступни штампани материјали, а са предметним наставницима су комуницирали и путем телефонског позива и СМС-а. Наставници су се трудили да ученицима стално шаљу занимљиве прилоге у виду игрица које су сами правили, различитих квизова и презентација. Са доласком лепог времена интересовање за наставу је мало опало. Чини ми се да су ученици већ тада помислили да је време за распуст. Ипак, успешно смо школску годину привели крају и подигли мотивацију код ученика на висок ниво. Ученицима је свакако лакше да наставу прате у школи, али им је и рад од куће био ново и занимљиво искуство.
Са каквим проблемима сте се Ви као наставник сусрели приликом онлајн предавања?
Иако су нас годинама унапред на разним семинаримаи обукама припремали за употребу информационе технологије у настави, почетак њене свакодневне примене дошао је неочекивано. Уз подршку школе сви наставници су успели да се прилагоде новонасталим околностима. Држати наставу на даљину није исто што и видети ученика уживо, чути га и разумети. Живу реч не може заменити ниједан облик наставе на даљину. Гугл учионица је платформа која ми је много олакшала наставу, уз свакодневну комуникацију путем група на Виберу и примену разних веб алата. Чини ми се да је недостатак наставе на даљину у почетку било недефинисано радно време. Ученици су домаће задатке неретко слали увече, рано ујутру и у било које доба дана. Телефони су били усијани стално. У другој фази онлајн наставе, у децембру, тог проблема није било. Знало се тачно време комуникације и сви су се тога придржавали. Морам да напоменем и да су часови емитовани на каналима РТС-а и на платформи РТС Планета били веома корисни и доста су олакшали сналажење у овој ситуацији. Иако је настава на даљину дала прилику да покажемо неке друге способности сматрам да ништа не може заменити рад у учионици, не виртуелној већ стварној. И са маском на лицу лепше је и лакше када се видимо и чујемо уживо.
Када је прошле године 15. марта проглашено ванредно стање, ђаци су такође имали неколико дана да се адаптирају и обезбеде, уколико нису имали, рачунар, мобилни телефон и интернет. Деца из забачених места, као што су планинска села, нису имала приступ онлајн настави.
Анастасија Митревски, учница четвртог разреда средње школе у Лебану, oд првог дана пратила је онлајн наставу.
Како ти се допада да пратиш наставу од куће?
Искрено, не допада ми се. Кад смо у школи онда можемо да учествујемо сви, да разменимо мишљење и да чујемо ставове другова из одељења.
Шта ти се више свиђа, кад слушаш часове од куће или из школске клупе?
Више волим школску клупу. Онлајн настава подразумева презентације, које некад нису баш занимљиве. Неки професори траже преписивање лекција из књиге у свеску, на тај начин се воља за учењем губи.
Шта ти највише недостаје из школе?
Моја школа има комбинован начин рада, тако да не бих могла ништа конкретно да издвојим. Недостају ми загрљаји са друговима, тренутно смо тога лишени.
Да подсетимо, ова школска година трајаће пет дана дуже. Мала матура биће у јуну, док ће друга проба државне матуре бити одржана на јесен.
Ученици од првог до четвртог разреда иду свакодневно у школу, док старији основци наставу похађају наизменично. Средњошколци једну недељу иду у школу, а потом једну недељу слушају часове од куће.
Уместо 45 минута, часови су скраћени на 30 минута.
