Обраћајући се окупљенима, градоначелник др сци. мед. Горан Цветановић истакао је да град Лесковац свим снагама настоји да помогне домаћим произвођачима, како би њихови производи били препознатљиви.
„Квалитетно роштиљ месо, изванредна спржа, најукуснији домаћи ајвар и љутеница у самом су фокусу лесковачке кухиње. Чињеница да Лесковац има 4 регистроване ознаке географског порекла чини нас јединственим у Србији. Брендирањем смо учинили да наши производи стекну репутацију, у чије стварање је уложено пуно средстава и труда. Међутим, отишли смо корак даље, јер се увек трудимо да сопствене резултате подигнемо на још који степеник више, због чега су лесковачки домаћи ајвар и лесковачка љутеница заштићени и међународним жигом, чији значај је очигледан, јер ће он важити и ван граница наше земље и пружаће адекватну заштиту приликом извоза ових производа“, рекао је први човек града на Ветерници, додавши да је висока позиција на мапи гастрономских центара у Србији и региону карактеристична за наш град, а да би тако и остало увелико је у припреми и пројекат за брендирање лесковачке мућкалице.
У 2022. години, локална самоуправа је финансијски подржала Удружење „Лесковачки ајвар“ за добијање ознаке заштита географског порекла производа лесковачка љутеница са износом од 992.507 динара, док смо у текућој години за међународно регистровање имена порекла овог производа издвојили 170.000 динара.
Исто тако и за признавање статуса овлашћеног корисника ознаке географског порекла за производе лесковачки домаћи ајвар и лесковачка љутеница у 2024. години опредељено је тачно 609.752 динара.
Директор Регионалне привредне коморе за Јабланички и Пчињски округ Горан Јовић нагласио је овом приликом да је Лесковац, како у Србији, тако и у Женеви први по броју регистрованих брендова.
„Захваљујем се градоначелнику др Горану Цветановићу и Граду Лесковцу који су препознали нашу активност у заштити имена географског порекла и што су финансијски помогли да се овај пројекат заврши до краја. Надам се да нећемо да станемо овде. То је нешто што ће остати поколењима, назив остаје лесковачки и њиме се сви поносимо. Овде штитимо гастрономску баштину југа Србије, а много ће помоћи и индивидуалним произвођачима који ће моћи да надокнаде вредност својих производа, јер кад је производ заштићен, 40 посто се више користи и има бољу продају“, рекао је директор Јовић.